Nasz Senior Art Director, Raphaël Pudlowski na portalu Wirtualne Media komentuje zmiany we francuskim prawie, dotyczące retuszu fotografii.

Według Raphaëla Pudlowskiego, ciało w reklamie zbyt często poddawane jest modyfikacjom mogącym zaginać czasoprzestrzeń.

„Aby uzyskać najbardziej estetyczny efekt, fotograf twórczo wykorzystuje oświetlenie i makijaż, używa odpowiedniego obiektywu itp. Potem wszystko „szlifuje” się na komputerze, oczyszcza, wygładza skórę, usuwa niesforne włosy… i zwykle za bardzo odchudza się modelkę.

I właśnie tego ostatniego etapu dotyczy nowe prawo: każde zdjęcie komercyjne, przy którego obróbce użyto programu graficznego do „pogrubienia” lub „odchudzenia” modelki, musi mieć oznaczenie „Photographie retouchée”. Przepis powstał głównie z myślą o walce z anoreksją wśród młodych osób wzorujących się na modelkach, które mają ciało nieosiągalne fizycznie dla zdrowego człowieka. Jest to więc dobre posunięcie, mam tylko nadzieję, że rykoszetem nie nasili ono zapotrzebowania na anorektyczne modelki.”

Pełny artykuł dostępny jest również tutaj.