Artur Leśniak, Creative Group Head w M&MP Online opowiedział o zmianach komunikacji branży retail w Polsce.

„W latach 90-tych w wyniku tych zmian, weszliśmy w nową erę komunikacji. Na rynku pojawiały się nowe marki, a konsumenci zaczęli oswajać się z szeroką dostępnością produktów. Następnie trafiliśmy na ścieżkę, powoli prowadzącą w stronę społeczeństwa konsumpcyjnego, dla którego cenna jest już nie tylko ilość czy cena, ale także jakość. Obecnie stoimy na progu kolejnych zmian, gdy komunikacja marketów spożywczych zaczyna się koncentrować na emocjach klientów.

Wspólnie z klientem dostrzegamy zmieniające się trendy, doskonale wiedząc, że już nie tylko emocje, ale przed wszystkim skupienie na życiowym doświadczeniu konsumenta tworzy nowy rozdział rozwoju komunikacji sieci handlowych w Polsce.

Dla marketów szansą wydaje się wybór takiej drogi, w której nie opieramy się tylko na wartościach użytkowych takich jak dostępność i cena, ale sięgamy wyżej – aspirujemy do bycia w gronie marek tożsamości społecznej. Zadaniem Schulza było znalezienie właściwej przestrzeni na skuteczne wybrzmienie argumentów mocnego gracza na rynku.”

Dla marki Kaufland opracowaliśmy strategię i kreację, akcentując bogactwo wyboru i szeroki asortyment sklepu. W kampanii umieściliśmy Katarzynę, główną bohaterkę oraz jej rodzinę i sąsiadów, którzy goszczą w jej kolejnych odsłonach. Symbolem i charakterystycznym elementem całej kampanii jest notatnik, który wyróżnia także ofertę handlową sieci.

Poszczególne spoty koncentrują się na wyborze i szerokim asortymencie produktów dostępnych w Kauflandzie, ale mówią o tym w sposób lekki i z przymrużeniem oka. Co więcej, wybór ma „podwójne dno” – z jednej strony bezpośrednio odnosi się do wspomnianego asortymentu, a z drugiej do świadomej decyzji i sprawczości konsumenckiej.